Syns och hörs i Göteborgs-Postens Nyhetsshow

Stampen / Syns och hörs i Göteborgs-Postens Nyhetsshow

Publicerat: 2022-11-21

"Vår nya satsning Nyhetsshowen har varit en fantastiskt rolig lansering. Vi har överträffat våra förväntningar och fått mängder med glada tillrop. Bara den första veckan startades sändningarna fler än 200 000 gånger!"

Christofer Ahlqvist Chefredaktör GP

Nyhetsshowen i GP

Nyhetsshowen i GP är en unik satsning då ingen tidning någonsin gjort något liknande i Sverige innan. Programmet är en morgonshow som är sänds live. Du kan välja att lyssna på den som podd eller se den i din dator och på TVn. Nyhetsshowen sänder live måndag till fredag mellan klockan 7-8:30 på morgonen och finns tillgänglig via startsidan på gp.se. Programmet verkar i skärningspunkten mellan nyheter och underhållning och tanken är att lyssnaren ska få med sig de största nyheterna och snackisarna in i dagen. Utöver detta bjuder showen på en intervju med dagens gäst och en mängd kända profiler kommer att bjudas in.

Om du inte har lyssnat på Nyhetsshowen, kan du lyssna på de gamla avsnitten här med de finns även att hitta på Spotify. Du hittar dem genom att söka på Nyhetsshowen. I nyhetskategorin på Spotify har podden blivit den mest populära i Sverige.

Här kan du både höras och synas

Denna unika satsning ger utrymme för dig som önskar annonsera att både höras och synas. I samband med Nyhetsshowen har vi tagit fram något vi kallar för Pilotpaketet. Annonspaketet ger dig mycket goda möjligheter att nå ut med ditt varumärkesbudskap. Det tilläggas att första månadens paket såldes på endans två dagar! Vi rekommenderar att du med andra ord planerar din annonssatsning.

Detta ingår i Pilotpaketet

Under 1 månads tid får du detta:

Displayannons i nyhetsshowen I GP
  • Displayannonsering på gp.se, 4 stycken premiumformat
  • Poddannonsering, ditt företag nämns efter önskad mall 4 tillfällen under live-sändning
  • Bli en av sponsorerna för nyhetsshowen, och syns 4 tillfällen under live-sändningen.
  • Produktion av grafiska banners och "sponsorplatta" i Spotify bland annat
Nyhetysshowen poddannons
Sponsplatta annonsering

När passar det att synas och höras i nyhetsshowen?

Att synas och höras i samband med GP:s nyhetsshow är utmärkt när du vill stärka ditt varumärke. Det är egentligen alltid viktigt att arbeta varumärkesstärkande och här får du extra kraft. Varför skriver vi just extra kraft? Jo, när du köper en plats att synas via oss på Stampen Media syns du i ett trovärdigt sammanhang. Det sammanhanget heter nyhetsmedia. Nyhetsmedia skapar tillit till ditt varumärke. Samtidigt hjälper du till att stödja det fria ordet. Varumärkeskampanjer är en typ av kampanj du kan välja mellan men det finns fler varianter som kan kombineras med varumärkesstärkande kampanjer. Vilka typer av annonser och kampanjer det kan vara beror på vad du har för affärsmål. Här kan du läsa om fler format och priser och kontakta oss gärna för mer information om hur vi kan hjälpa dig mot dina affärsmål.

Läs mer blogginlägg

Se alla blogginlägg

Vill du läsa mer?

Din kompletta annonsguide för Göteborgs Posten - print och digital

I denna guide får du ta del av alla olika annonser du kan välja mellan samt beskrivning på hur du skall planera - för att du ska få så bra effekt som möjligt.
linkedin facebook pinterest youtube rss twitter instagram facebook-blank rss-blank linkedin-blank pinterest youtube twitter instagram