Stampen Media stor Vit logga

Programmatisk annonsering

Är det dags att testa programmatisk annonsering? Ta hjälp av experterna på Stampen Media!

Kontakta oss för en personlig rekommendation!

KONTAKTFORMULÄR
031-62 43 00

Stampen / Programmatisk annonsering

Vad är programmatisk annonsering

Programmatisk annonsering skiljer från många andra väletablerade metoder för marknadsföring och reklam. Istället för att en annonsör manuellt planerar algoritmer som är programmerade för en sak: att veta exakt när och var en annons ska publiceras för att nå så många i din målgrupp som möjligt.

Datadriven annonsering

Ju mer data som du har om din målgrupp – desto lättare är det att rikta dina annonser. Det äller både för hur du rent tekniskt ska lägga upp din annonsplan samt innehållsmässigt. En av de största fördelarna med programmatisk annonsering – och en stor anledning till dess stigande popularitet - är att den är datadriven. Du skapar annonser som tar hänsyn till  data som finns tillgänglig om din målgrupp, specifika individer, deras digitala beteenden, intressen och historiska trenddata. Därför kan du med programmatiska annonser få en exceptionellt träffsäker annonskampanj.

Effektivt marknadsarbete

Automatisering frigör tid. Det är inte unikt för marknadsföring utan gäller alla områden där machine learning kan ersätta en tidigare manuell process. En särskilt populär aspekt av programmatisk annonsering är att det effektiviserar befintliga rutiner.

Tack vare algoritmerna inom programmatisk annonsering kan du kapa tid och specialistkunskaper – istället sköts kampanjplanering och köp av reklamplatser automatiskt. Den tid som frigörs kan du istället lägga på andra områden, till exempel på innehållsproduktion som engagerar mottagaren.

Kampanjguide inför annonsering på stampen
Lästips!

GUIDE

Din fullständiga kampanjguide

Papperstidning, nyhetssajt eller sociala medier – vilka kanaler ska du prioritera?
Hämta guiden

Övertygande budskap

Huruvida du lyckas eller inte med din programmatiska annonsering beror på din målgruppsanalys. Vad har din målgrupp för intressen, beteenden och utmaningar just nu?. Först när du har den kunskapen kan du dra igång med produktionen av annonserna.

Ditt uppdrag som annonsör är att skapa innehåll som generar känslor och uppmuntrar konvertering. Det kan uppnås på olika sätt beroende på sammanhang, format och, inte minst, specifik målgrupp, men det finns vissa trender som går igen. Grafiskt innehåll som drar åt sig blickar är bra att börja med, till exempel bilder eller videos som anpassas efter sammanhanget där de visas.  Men även texter måste vara minnesvärt och fånga målgruppens fokus.

Programmatisk annonsering med Stampen Media

Varje år hjälper Stampen Media mängder av företag och organisationer att synas och höras digitalt med hjälp av programmatisk annonsering. Vi arbetar med både större och mindre kampanjer och erbjuder tjänsten till företag i alla storlekar och branscher.
Om ni vill veta mer om programmatisk annonsering och hur det kan hjälpa just ditt företag så hör av dig! Vi bokar gärna in ett kostnadsfritt möte där vi går igenom hur programmatisk annonsering skulle fungera för din verksamhet. Och eEftersom vi erbjuder en bred portfölj av marknadsföringstjänster kan du kombinera din programmatiska annonsering insats med andra metoder och insatser. 

Kontakta oss för att lära dig mer om programmatisk annonsering!

KONTAKTFORMULÄR
031-62 43 00

Kontakta oss

ttela tidningsbåt
linkedin facebook pinterest youtube rss twitter instagram facebook-blank rss-blank linkedin-blank pinterest youtube twitter instagram