Stampen Media stor Vit logga

Native-annonsering

Vill du nå dina potentiella kunder med starka budskap som skapar värde? Stampen Medias team hjälper dig ta fram native-annonsering som levererar.

Kontakta oss och se hur native-annonsering stärker ditt varumärke.

KONTAKTFORMULÄR
031-62 43 00

Stampen / Native annonsering

Native-annonsering – vad är det egentligen?

Native-annonser har du garanterat sett förr. Föreställ dig att du besöker en hemsida, till exempel Aftonbladet, och klickar på en intressant rubrik och så hamnar du i annonsartikel. Native-annonser smälter in med övrigt och imiterar kontexten den ska placeras i. Resultatet är att din målgrupp, om du designat den rätt, ger din annons mer uppmärksamhet än mer uppenbara reklammetoder.

Varför ska jag testa native- annonsering?

Native- annonsering är bara ett av många sätt för dig att marknadsföra dig digitalt. Så vad är det som gör native-annonsering så bra?

Den största succéfaktorn bakom native-annonsering är att ditt budskap inte “stör” din målgrupps flöde – utan istället passar du in och skapar värde inom ett särskilt ämne. 

I vissa fall kan du till och med vara med och förhöja användarupplevelsen! Det kan till exempel ske när en av dina potentiella kunder söker på en viss vara och några timmar senare få upp en högkvalitativ annons som tipsar om ett extrapris på just den varan i sitt Instagram-flöde. När det händer har du använt dina native-annonser helt rätt.

En växande trend

Native- annonsering är en snabbt växande trend inom digital marknadsföring eftersom det formatet har en större förmåga att engagera mottagaren än många andra typer av digitala annonsformat. Eftersom många , medvetet eller omedvetet, väljer att vända bort blicken från uppenbar reklam ger native-annonserna en känsla av sömlöshet i dina kunders flödet. De ”passar in” på hemsidan eller kontot som din potentiella kund besöker.

Native- annonseringens olika format

Det finns flera former av native- annonsering. Här är de två vanligaste:

In feed-annonser: Vid In-feed native- annonsering skapa dus content som är anpassat efter en viss hemsida och ser till att den smälter in både visuellt och textmässigt.
Sponsrat innehåll: Om du använder sociala medier eller videoplattformar som Youtube ser du sponsrat innehåll flera gånger om dagen. Dessa annonser innehåller ofta mer detaljerad information om företaget, produkten eller tjänsten.

Kampanjguide inför annonsering på stampen
Lästips!

GUIDE

Din fullständiga kampanjguide

Papperstidning, nyhetssajt eller sociala medier – vilka kanaler ska du prioritera?
Hämta guiden

Native- annonsering som engagerar

Målet med din marknadsföring är att  engagera din målgrupp och på så sätt nå dina marknads- och företagsmål. Det är genom att sticka ut som man blir igenkänd och ihågkommen

Stampen Media och native- annonsering

Stampen Media erbjuder heltäckande och skräddarsydda lösningar inom native- annonsering. Vi tar oss ann såväl stora som små arbeten, och alla projekt anpassas utefter dina villkor, önskemål och behov.

Kontakta oss för att veta mer om hur vi kan hjälpa ert företag med native annonsering!

Kontakta oss

ttela tidningsbåt
linkedin facebook pinterest youtube rss twitter instagram facebook-blank rss-blank linkedin-blank pinterest youtube twitter instagram