Stampen Media stor Vit logga

Digital annonsering

Digital annonsering är en av de viktigaste byggstenarna för en lyckad annonseringskampanj. Du vill synas där dina läsare befinner sig.
Stampen / Digital annonsering

Digital annonseringmed precision

Digital annonsering är ett verktyg med oöverträffbar precision. Annonsformaten boostar varandra och ökar effekten av din investering i marknadsföringsplanen. 
Om du vill maxa dina digitala annonsers räckvidd är ett hett tips att även använda dig av tidningsannonser. Våra strateger tar fram en lösning som både passar din budget och kanske till och med ser till  att du hittar en ny målgrupp åt ditt företag.

Tre exempel på träffsäker digital annonsering

Syfte och målgrupp

Displayannonsering

Målgruppsstyrd marknadsföring med
grafisk formgivning som hemligt vapen
Med displayannonsering öppnas nya möjligheter för att nå ut och interagera med din målgrupp. Du väljer att synas där de befinner sig oavsett om de sitter med mobilen, laptopen på tåget, eller slösurfar på sin platta. En stor fördel med displayannonsering möjligheten att specificera din målgrupp med hög träffsäkerhet. Genom visuellt tilltalande annonser ökar chanserna för ett klick.
Displayannonsering i Göteborg till exempel är ett bra sätt sticka ut från mullret av konkurenters annonsering online.

Native Annonsering

En annons som designas och skrivs som en redaktionell artikel
Det framgår tydligt att din artikel är en annons. Texten och innehållet produceras av Stampens egna kommersiella redaktörer som i samråd med dig bestämmer utformningen av din artikel. Med en redaktionell ton ger du dina kunder ett rakt budskap och ökad kännedom om ditt varumärke. Native annonsering har en hög konverteringsgrad eftersom artiklarna är bra skrivna och syns i en trovärdig miljö.

Rörliga annonser

Rörelse skapar uppmärksamhet. Animering, film och bannerannonsering.
Rörliga annonser kan snabbt få ut information och uppmärksammas enklare än ren text.
Kan spelas upp innan nyhetsreportage eller i till exempel mitt i en youtube-video. 
När nyheter visas har de som tittar ökad fokus. Vilket i gengäld skapar ökade förutsättningar för att dina annons uppmärksammas.

Sociala medier

Annonsering i sociala medier, till exempel i Instagram, Tik ToK, Facebook, Snapchat m.m har visat sig skapa hög konvertering framförallt hos en yngre målgrupp. Unga personer befinner sig mer på nätet och de shoppar mer än gärna direkt via mobilen. Det bästa är att du kan specificera din målgrupp och enbart visa dina annonser för användare som är intresserade av dina produkter. För att dina digitala företagsannonser ska få bästa möjliga resultat optimeras de efterhand. Det ökar chanserna för bättre konvertering.

Genom sociala medier kan du även påminna potetiella kunder om din senaste kampanj via remarketing. Remarketing är ett sätt att påminna besökare om din webbshop eller din lokala butik i ett utvalt geografiskt område. Med all information 

SEM

Nå ut till potentiella kunder som redan är intresserade av särskilda produkter med hjälp av sökmotormarknadsföring. SEM är betaltjänster för annonsering på Google eller andra sökmotorer. Här ligger strategin i att hitta specifika nyckelord som eventuella kunder är intresserade av. Det gäller att vara noggrann vid val av sökord eller sökfraser. (En sökfras eller söksträng eller ett urval av ord som består av fler än två ord) Anledningen är att Google tar betalt per click för vald annons. Du vill, kort förklarat, driva relevant och köpstark trafik till din sajt för en så liten kostnad som möjligt. Vi utgår från vad du tycker vore bra sökord för dina annonser på Google. Efter ett tag utvärderar vi värdet och kostnaden för trafiken dina annonser skapat och optimerar dem ytterligare vid behov.

Kombinationen av digitala annonser i nyhetsmedier eller youtube (för att nämna två exempel), tidningsannonser och SEM (Vi använder oss av Google Ads) skapar en räckvidd få mediebyrårer kan matcha. 

Här hittar du din personliga medierådgivare

Medierådgivare
  • Alla
  • Hallands Nyheter (7)
  • Bohusläningen (4)
  • ST-tidningen (4)
  • Alingsås Tidning (3)
  • alingsåskuriren (3)
  • Göteborgs-posten (3)
  • Kungsbacka-Posten (3)
  • Lerums Tidning (3)
  • Mölndals-Posten (3)
  • Partille Tidning (3)
  • Strömstads Tidning (3)
  • Hallandsposten (2)
  • ttela (2)
medieradgivarettela
Åsa Malmer
Medierådgivare/Försäljning
0739-61 46 06
asa.malmer@stampen.com
hallands-nyheterkungsbacka-postenmedieradgivare
Kajsa Ekelund
Medierådgivare/Försäljning
0739-61 46 02
kajsa.ekelund@hn.se
goteborgs-postenharryda-postenmedieradgivaremedieradgivare-forsaljningmolndals-postenpartille-tidning
Albert Martin
Medierådgivare/Försäljning
0709-85 72 98
albert.martin@gp.se
goteborgs-postenmedieradgivaremedieradgivare-forsaljningmolndals-postenpartille-tidning
David Lindstrand
Medierådgivare/Försäljning
0734-40 82 12
david.lindstrand@gp.se
digital-strateggoteborgs-postenharryda-postenmark-postenmolndals-postenpartille-tidning
Rebecka Berlin
Digital strateg
0733-39 06 90
rebecka.berlin@stampen.com
digital-strateghallands-nyheterkungsbacka-posten
Mattias Degermo
Digital strateg
010-471 53 29
mattias.degermo@hn.se
alingsas-tidningalingsaskurirendigital-strateglerums-tidning
Johan Eriksson
Digital strateg
0704977596
johan.eriksson@stampen.com
bohuslaningendigital-strategkungalvs-postenst-tidningenstromstads-tidning
Frida Baldvinsdottir
Digital strateg
0702980137
frida.baldvinsdottir@stampen.com
lerums-tidningmedieradgivaremedieradgivare-forsaljning
Nina Olsson
Medierådgivare/Försäljning
0701482366
nina.olsson@stampen.com
alingsas-tidningalingsaskurirenmedieradgivaremedieradgivare-forsaljning
Trine Benjaminsson
Medierådgivare/Försäljning
0322-668307
trine.benjaminsson@stampen.com
alingsas-tidningalingsaskurirenmedieradgivaremedieradgivare-forsaljning
Toni Hjortheimer
Medierådgivare/Försäljning
0322-670024
toni.hjortheimer@stampen.com
lerums-tidningmedieradgivaremedieradgivare-forsaljning
Niclas Nicander
Medierådgivare/Försäljning
0708612194
niclas.nicander@stampen.com
kungalvs-postenmedieradgivaremedieradgivare-forsaljning
Therese Persson
Medierådgivare
0739614655
therese.persson@stampen.com
medieradgivaremedieradgivare-forsaljningst-tidningen
Fredrik Bergvall
Medierådgivare/Försäljning
0739614617
fredrik.bergvall@sttidningen.se
hallands-nyhetermedieradgivaremedieradgivare-forsaljning
Anna Lindahl
Medierådgivare/Försäljning
010-471 53 25
anna.lindahl@hn.se
hallands-nyhetermedieradgivaremedieradgivare-forsaljning
Sophia Haddad Isaksson
Medierådgivare/Försäljning
010-471 53 28
sophia.haddadisaksson@hn.se
bohuslaningenmedieradgivaremedieradgivare-forsaljning
Jessica Myrehag
Medierådgivare/Försäljning
070-8215851
jessica.myrehag@bohuslaningen.se
bohuslaningenkungalvs-postenmedieradgivaremedieradgivare-forsaljningst-tidningenstromstads-tidning
Annelie Kölbel
Medierådgivare/Försäljning
073-1433874
annelie.kolbel@stampen.com
bohuslaningenkungalvs-postenmedieradgivaremedieradgivare-forsaljningst-tidningenstromstads-tidning
Lena Karlsson
Medierådgivare/Försäljning
070-6879166
lena.karlsson@stampen.com
hallands-nyhetermedieradgivaremedieradgivare-forsaljning
Marit Bengtsson
Medierådgivare/Försäljning
010-471 53 23
marit.bengtsson@hn.se
hallands-nyhetermedieradgivaremedieradgivare-forsaljning
Ronnie Persson
Medierådgivare/Försäljning
010-471 52 21
ronnie.persson@hn.se
kungsbacka-postenmedieradgivaremedieradgivare-forsaljning
Emma Skoglund
Medierådgivare/Försäljning
0704 97 75 95
emma.skoglund@stampen.com
hallands-nyhetermedieradgivaremedieradgivare-forsaljning
Emma Askman
Medierådgivare
010-471 53 93
emma.askman@hn.se
hallandspostenmedieradgivaremedieradgivare-forsaljning
Jonas Gustavsson
Medierådgivare/Försäljning
010-471 51 95
jonas.gustavsson@hallandsposten.se
medieradgivaremedieradgivare-forsaljningttela
James Blomgren
Medierådgivare/Försäljning
0706-97 49 96
james.blomgren@ttela.se
hallandspostenmedieradgivaremedieradgivare-forsaljning
Thomas Ylander
Medierådgivare/Försäljning
010-471 50 82
thomas.ylander@hallandsposten.se
linkedin facebook pinterest youtube rss twitter instagram facebook-blank rss-blank linkedin-blank pinterest youtube twitter instagram