Digital marknadsföring

Digital marknadsföring är avgörande för att nå och engagera din målgrupp i en uppkopplad värld. Vi erbjuder skräddarsydda lösningar för att stärka din online-närvaro, öka din synlighet och driva försäljning genom strategiskt utformade kampanjer.

Sociala medier

Annonsering i sociala medier, till exempel i Instagram, TikTok, Facebook, Snapchat m.m har visat sig skapa hög konvertering framförallt hos en yngre målgrupp. Unga personer befinner sig mer på nätet och de shoppar mer än gärna direkt via mobilen. Det bästa är att du kan specificera din målgrupp och enbart visa dina annonser för användare som är intresserade av dina produkter. För att dina digitala företagsannonser ska få bästa möjliga resultat optimeras de efterhand. Det ökar chanserna för bättre konvertering.

Genom sociala medier kan du även påminna potentiella kunder om din senaste kampanj via remarketing. Remarketing är ett sätt att påminna besökare om din webbshop eller din lokala butik i ett utvalt geografiskt område.

SEM

Sökmotormarknadsföring (SEM) är en effektiv strategi för att snabbt öka din webbplats synlighet på sökmotorer som Google genom betalda annonser. SEM ger omedelbara resultat genom att placera dina annonser högst upp på söksidorna när användare söker efter specifika nyckelord.

Med SEM kan du nå din målgrupp precis när de är redo att köpa, genom att rikta dina annonser baserat på sökord, plats, enhet och tidpunkt. Detta ger dig en stor fördel eftersom dina annonser visas för användare som aktivt letar efter produkter eller tjänster som du erbjuder. Genom att buda på relevanta sökord och optimera dina annonser, kan du maximera dina investeringar och få en hög avkastning (ROI) på dina kampanjer.

En av fördelarna med SEM är dess flexibilitet och mätbarhet. Du kan snabbt justera dina kampanjer, testa olika budskap och annonser, samt följa upp med detaljerade analyser för att förstå vilka strategier som ger bäst resultat.

SEO

Sökmotoroptimering (SEO) är en avgörande del av digital marknadsföring som hjälper ditt företag att synas bättre i sökmotorernas resultat, vilket i sin tur leder till ökad organisk trafik till din webbplats. SEO handlar om att förbättra din webbplats innehåll, struktur och tekniska aspekter för att matcha sökmotorernas algoritmer och därigenom ranka högre för relevanta sökord.

Genom att använda SEO kan du attrahera rätt målgrupp till din webbplats genom att optimera innehållet för de söktermer som dina potentiella kunder använder. Detta innebär att du inte bara ökar din webbplats synlighet, utan också förbättrar chansen att omvandla besökare till betalande kunder. SEO är en långsiktig investering som ger kontinuerliga resultat över tid, till skillnad från betalda annonser som kräver ständig finansiering.

Dessutom hjälper SEO dig att bygga förtroende och trovärdighet. När din webbplats dyker upp högt upp i sökresultaten signalerar det till användare att ditt företag är relevant och pålitligt inom din bransch.

Exempel på träffsäker digital annonsering

Displayannonsering

Målgruppsstyrd marknadsföring med grafisk formgivning som hemligt vapen

Med displayannonsering öppnas nya möjligheter för att nå ut och interagera med din målgrupp. Du väljer att synas där de befinner sig oavsett om de sitter med mobilen, laptopen på tåget, eller slösurfar på sin platta. En stor fördel med displayannonsering möjligheten att specificera din målgrupp med hög träffsäkerhet. Genom visuellt tilltalande annonser ökar chanserna för ett klick. Displayannonsering i Göteborg till exempel är ett bra sätt sticka ut från mullret av konkurrenters annonsering online.

Nativeannonsering

En annons som designas och skrivs som en redaktionell artikel

Det framgår tydligt att din artikel är en annons. Texten och innehållet produceras av Stampens egna kommersiella redaktörer som i samråd med dig bestämmer utformningen av din artikel. Med en redaktionell ton ger du dina kunder ett rakt budskap och ökad kännedom om ditt varumärke. Native annonsering har en hög konverteringsgrad eftersom artiklarna är bra skrivna och syns i en trovärdig miljö.

Programmatisk annonsering

Automatiserade köp av digitala annonsplatser i realtid

Programmatisk annonsering använder avancerad teknologi och algoritmer för att automatiskt köpa och optimera annonsutrymme i realtid. Detta gör att du kan nå rätt målgrupp med rätt budskap vid rätt tidpunkt, något som ger mer träffsäker och kostnadseffektiv marknadsföring.

Rörliga annonser

Animering, film och bannerannonsering

  • Rörliga annonser kan snabbt få ut information och uppmärksammas enklare än ren text.
  • Kan spelas upp innan nyhetsreportage eller i till exempel mitt i en youtube-video.
  • När nyheter visas har de som tittar ökad fokus. Vilket i gengäld skapar ökade förutsättningar för att dina annons uppmärksammas.

Kontakta oss

Välkommen att kontakta oss med frågor gällande våra tjänster. Vi ser fram emot att höra från dig.