Stampen Media stor Vit logga

Displayannonsering

Vill du ta in en expert för att maximera din displayannonsering? Är ni i behov av experter inom Displayannonsering? Då har du hamnat helt rätt! På Stampen Media hjälper vi dig med displayannonsering – oavsett bransch och storlek på ditt bolag.

Kontakta oss för att veta mer!

Fyll i vårt kontaktformulär eller ring oss på 031-62 43 00 redan idag!

Stampen / Displayannonsering

Vad är displayannonsering?

Displayannonsering är ett populärt sätt för dig att nå dina kunder på internet. Genom att skapa digitala annonser med bilder, videor och animationer fångar du uppmärksamheten hos dina potentiella kunder på webbsidor som på något vis hänger ihop med ditt erbjudande. Om du säljer träningsredskap kan du till exempel displayannonsera på ett onlineforum som används av personer som tränar mycket.
Kampanjguide inför annonsering på stampen
Lästips!

GUIDE

Din fullständiga kampanjguide

Papperstidning, nyhetssajt eller sociala medier – vilka kanaler ska du prioritera?
Hämta guiden

Vad är målet med displayannonsering?

Precis som vid all annonsering digital eller traditionell - så handlar displayannonsering om att förmedla ett tydligt budskap öka varumärkeskännedomen och generera fler kunder. För det är displayannonsering särskilt effektivt eftersom det låter dig rikta dina annonser utifrån bland annat demografi, intressen och beteende. På så sätt ser du till att rätt personer nås av ditt erbjudande.

Varumärke och displayannonsering

En av de största fördelarna med displayannonsering är dess förmåga öka din varumärkeskännedom. Använd dig av displayannonsering för att öka sprida ditt varumärke till rätt målgrupp på ett snabbt och effektivt sätt. Om ditt innehåll håller hög kvalitet och sticker ut i bruset kan displayannonsering göra underverk!

Leadsgenerering och displayannonsering

Displayannonsering fungerar utmärkt dig som vill uppmana dina potentiella kunder att konvertera. Genom att använda call-to-action-funktionen – det vill säga den funktion som berättar för personen vad han eller hon ska göra – guidar du kunden vidare i köpresan.

Mätbara annonser

Du kan följa och utvärdera dina displayannoners resultat under och efter din kampanj. Du kan exempelvis tydligt se hur många klick som annonsen lett till i förhållande till hur många som sett den och dra slutsatser. Eftersom du enkelt kan ändra displayannonsen under kampanjens gång kan du göra justeringar för att nå dina mål.

Olika typer av displayannonsering

Displayannonsering är ett samlingsord  för flera typer av digitala annonser. 

Banner

Banner-annonser är den vanligaste typen av displayannonseringar. Då syns dina annonser högt upp eller långt ner på en hemsida och efter lite tid så kommer din målgrupp börja känna igen dem.

Native

Om du använder dig av nativeannonser så skapar du annonser som smälter in och ser ut som innehållet på webbsidan du syns på. Tänk tillbaka på när du scrollat runt på Aftonbladet och klickat på en annons du först trodde var en vanlig tidsningsartikel.

Videoannonsering

Du kan också göra displayannonsering i videoformat. Det är väldigt effektivt eftersom inget fångar dina potentiella kunders uppmärksamhet bättre än rörligt material.

Stampen Medias displayannonsering

Stampen Media är en mediebyrå med stor kunskap inom digital marknadsföring av olika slag. Om du är intresserad av displayannonsering kontaktar en av våra specialister dig som skräddarsyr en plan helt utifrån dina behov, önskemål och budget.

Vill du ha en offert på displayannonser?
Kontakta oss eller ring oss på 031-62 43 00 redan idag!

Kontakta oss

ttela tidningsbåt
linkedin facebook pinterest youtube rss twitter instagram facebook-blank rss-blank linkedin-blank pinterest youtube twitter instagram