Kontakta oss idag för att veta mer om hur vi kan hjälpa dig med annonsering på Tiktok
Fyll i vårt kontaktformulär eller ring oss direkt på 031-80 94 90
TikTok må vara en förhållandevis ny plattform, men dess snabba tillväxt – både som socialt medium och som marknadsplattform har gjort den till en effektiv annonsmöjlighet för företag att synas på olika sätt. Här kan du läsa några av TikToks olika alternativ för annonsering. Vilka av dem passar in på din verksamhet?
Eftersom TikTok endast tillåter videos som är upp till 10 minuter långa gäller samma villkor för videoannonserna. Detta formatet syns direkt i användarens flöde i form av videos, bilder eller GIF:ar. Annonsören har också möjlighet att använda sig av call-to-action-knappar för att uppmuntra användaren att klicka sig vidare och utforska erbjudandet.
Hashtag-utmaningar är en snabbt växande, och mycket effektiv, form av annonsering på TikTok. Här startar ditt företag en utmaning i vilken användarna uppmanas att skapa en viss sorts innehåll. Om du känner din målgrupp väl kan den här typen av annonsering på TikTok bli viral – och det är förstås jättebra om du vill öka din varumärkeskännedom!
Detta är en form av marknadsföring som företag använder för att annonsera även på andra plattformar än TikTok. Under några sekunder (max 5) tas skärmen över av en bild eller en video där ett företag marknadsför sig och sin produkt/tjänst. På TikTok visas denna typ av annonsering direkt när en användare öppnar appen.
På TikTok använder dina följare filter när de producerar videos för att få en viss effekt eller stil. Genom att skapa ett eget filter kan du få bra spridning förutsatt att effekten är värdefull för användaren och blir populär att använda.
Din fantasti sätter gränserna för vad du kan göra med dina annonser på TikTok. Kontakta gärna oss på Stampen Media för att diskutera vilkaen marknadsföringsmetoder som lämpar sig för ditt bolag och dina syften!
När du vänder dig till Stampen Media för annonsering på TikTok får du hjälp att göra en målgruppsanalys. Detta är viktigt för all form av markandsföring, men särskilt centralt när du gör annonser till en ny plattform eller du vill nå en ny målgrupp.
Därefter anpassar vi på Stampen Media alla dina annonser för TikTok helt utifrån målgruppens triggers och det specifika formatet. Det gäller att fånga deras uppmärksamhet väldigt snabbt, helst inom 2-3 sekunder.
Vill du att ditt företag ska vinna kampen om kunderna på världens snabbast växande plattform? Vi hjälper gärna till!
Kontakta oss idag för att få veta mer om hur vi kan hjälpa just dig med annonsering på TikTok!