Programmatisk annonsering

Programmatisk annonsering är ett köpsätt för digital annonsering som gör att annonsörer kan nå rätt personer vid rätt tillfälle. Köpen görs via plattformar (DSP) och med hjälp av algoritmer och data köps och optimeras annonser i realtid. Detta innebär att man kan rikta annonser till specifika målgrupper baserat på deras intressen, beteenden och demografiska profiler. För annonsörer betyder detta att man får ut mer av sin annonseringsbudget – annonserna visas endast för relevanta användare, vilket ökar chansen för konverteringar och engagemang samtidigt som publicister kan sälja sitt varulager på ett smidigt och effektivt sätt.

Stampen Deals

Stampen Medias plattform visar företagets största målgrupper och kontexter, där köpare enkelt kan se tillgängliga datastyrningar och visningar, och beställa deals direkt mot specifika målgrupper. Målgrupperna bygger på förstapartsdata och är helt ID-fria, vilket gör det möjligt att nå målgrupper även i webbläsare som blockerar tredjepartskakor. Plattformen gör det enklare för både säljare och köpare att se och utnyttja företagets erbjudanden, och möjliggör snabba och effektiva deals

Målgrupper

Se till att ditt varumärke når de personer som med största sannolikhet är intresserade av era erbjudanden. Genom programmatisk annonsering kan du rikta dig till följande datadrivna målgrupper.

Geografiska målgrupper

Demografiska målgrupper

Intresse-målgrupper

Skräddarsydda målgrupper

Dags att prova programmatisk annonsering?

Kontakta oss för mer information.

Henric Wallin

Programmatic Solutions Manager

Joëlle van Baalen

Programmatic Solution Manager

Personlig kontakt

Har du frågor eller funderingar? Vi finns här för att hjälpa dig.