Oavsett om du vill uppnå varumärkeskännedom inom ett visst geografiskt område eller rikta din annons mot en specifik målgrupp så är det möjligt med en digital målgruppsstyrd displayannons. Läs vår guide och fånga intresset hos din målgrupp med mätbara resultat.
Med en målgruppsstyrd displayannons prickar du rätt
Det bästa med denna typen av annonsform är att vi kan optimera den under tidens gång. Detta hjälper för att vidare ringa in din målgrupp och öka din träffsäkerhet och ge en högre ROI (return of investment). Med andra ord: desto mer du känner din målgrupp ju enklare kan du nå nya kunder. Är du osäker på vilka det är du vill nå hjälper vi dig ta reda på det.
Displayannonser på nyhetssajter skapar en svårslagen bredd
En digital displayannons visar sig för en specifik utvald målgrupp oavsett var de befinner sig. På jobbet, på tåget eller på språng. Den visar sig dessutom lika fint i mobilen, på paddan eller på en dator.
Du kan styra en displayannons med målgruppsstyrning mot ett geografiskt område, intressen, barnfamilj, husägare, bostadsletare och så vidare. På så vis kan du pricka rätt med en målgruppsstyrd displayannons vilket ger fantastiska möjligheter när du väl vet vilken din målgrupp är. Om du satsar lokalt är detta ett mycket bra sätt att nå din målgrupp.
Vill du i stället synas på en specifik nyhetssajt sträcker sig våra erbjudanden över hela Stampen Media och Schibsteds portfölj. Det ger dig och ditt företag en svårslagen bredd av annonsmöjligheter vilket i sig kan kännas förvirrande, därför är det viktigt att veta vem du vill nå. Det är trots allt dina kunder och dina mål med kampanjen som avgör vilken typ av målgruppsstyrning vi skapar för dig.
Varför målgruppsstyrd displayannons i nyhetsmedia?
Stampen Media innefattar en mix av nyhetssajter som alla är en del av ett trovärdigt forum. Hela vår verksamhet drivs i syftet att skapa något så viktigt som oberoende journalistik att dela med samhället. Därmed blir våra kanaler den ultimata plattform för dig som seriös företagare att synas på.
Utöver ovanstående vet vi att läsare av nyhetsmedia är köpstarka. De bor vanligtvis i bostäder de själva äger, har barnbarn, yngre barn eller tonåringar i sin familj, äger minst ett fordon, är utbildade och har god ekonomi.
Vi hjälper dig hela vägen. Från första samtalet där vi kan förklara hur det går till rent praktiskt, hur du kan planera din budget, skapandet av en tilltalande annons till analys om utfallet.
Är du redo att ta första steget mot en gynnsam investering?