Att bygga ett starkt och igenkännligt varumärke kräver en genomtänkt kommunikation som speglar varumärkets värden och attraherar målgruppen. För Gallerian Storken har detta inneburit att skapa en kommunikation som förmedlar stil och harmoni, samtidigt som det breddar tillgängligheten med budskapet ”Något i stil med harmoni, för alla.” Genom ett nära samarbete med Stampen Medias konceptutvecklare har man tagit fram ett kampanjkoncept som knyter samman alla marknadsföringsinsatser, stärker igenkänningen och bygger en långsiktig relation med besökarna.
Uppdraget för konceptutvecklaren Andrea
Uppdraget är att skapa en varumärkesbyggande kommunikation som reflekterar varumärkets värden och tilltalar besökarna. Detta innebär att integrera varumärkets identitet och budskap i all kommunikation, från visuella element till språklig ton. Genom att analysera målgruppen och deras preferenser kan vi utforma budskap som resonerar med dem. Målet är att skapa en engagerande upplevelse för besökarna, vilket bygger en starkare relation mellan dem och varumärket och bidrar till långsiktig lojalitet. Det förklarar Andrea Lidström, konceptutvecklare på Stampen Media.

Konceptidé: ”Något i stil med harmoni, för alla.”
Vi ville bevara och stärka värdeorden stil och harmoni som framhävs i Gallerian Storkens grafiska profil och lyfta fram dessa i vår huvudsakliga kommunikation. Varumärket ska symbolisera att vi har något för alla.
Vår kampanjidé till kund
Så här kan det se ut när vi visualiserar ett kampanjförslag för en kund:
Hur hjälpte Stampen Medias konceptutvecklare er?
“Vi ville utveckla ett koncept för att få en röd tråd i vår marknadsföring och det lyckades Stampen Media och Andrea verkligen med. Vi fick även hjälp att ta fram rörligt material till vår digitala marknadsföring”, säger Jeanette Hallgren, marknadskoordinator Gallerian Storken.
Kundens färdiga kampanjmaterial
Kunden tog fram sitt eget kampanjmaterial utefter förslagen konceptutvecklaren tog fram.
Vilka fördelar ser ni med att kunna arbeta utifrån ett koncept i er marknadsföring?
“Man känner igen Gallerian Storken i alla marknadsföringskampanjer även om budskapen ändras. Det är viktigt med igenkännande”.
Hur nöjda är ni med den hjälp ni fått av Stampen Media i denna kampanj?
“Vi är mycket nöjda med den hjälp vi fick av Stampen Medias konceptutvecklare Andrea. Hon fångade verkligen det vi ville få fram och var mycket lyhörd. Hon hade noga läst igenom vår Brand Book och fångat upp våra kärnvärden som hon sedan skapade olika slogans av. Dessa har vi sedan använt i vår varumärkesbyggande kampanj”.