Vill du prata mer om hur vi kan hjälpa till med reklamfilm för ditt företag? Kontakta oss idag!
KONTAKTFORMULÄR
031-80 94 09
Där traditionellt tevetittande minskat har stället andra plattformar för rörlig bild tagit över – mycket tack vare smartphonen. Marknadsföring på plattformar som TikTok och YouTube blomstrar och företag i alla branscher och alla delar av världen tävlar om användarnas uppmärksamhet. Det finns bokstavligt talat miljarder människor att nå med sitt budskap.
Rörlig marknadsföring har mycket hög påverkansgrad hos målgruppen. En stor fördel med reklamfilm är att mycket information kan förmedlas på kort tid. Man brukar säga att en bild säger mer än tusen ord, och då är det ändå ingenting jämfört med videoformatet. Företag kan berätta om sina produkter, sina tjänster, sitt varumärke och/eller sitt purpose i film – allt som kan tänkas engagera mottagaren.
Läs mer: Så skapar du en varumärkesbyggande kampanj
Med en professionell mediebyrå bakom produktionsspakarna justeras filmen efter bland annat följande parametrar:
Reklamfilmernas proportioner och längd kan se väldigt olika ut beroende på om materialet produceras för tv eller för TikTok.
Videon anpassas efter mottagaren och dennes förväntningar och intressen. Där mottagarens uppmärksamhet blir allt kortare är det viktigt att fånga intresse redan efter en eller ett par sekunder.
Sist och långt ifrån minst ska reklamfilmen ha ett mycket tydligt syfte. Det vill säga svara på frågan: Vad vill avsändaren att mottagaren ska göra? Genomföra ett köp, besöka hemsidan, starta en prenumeration eller något annat?
Inom all form av marknadsföring hänger mätbarhet nära samman med lönsamhet. De reklamfilmer som produceras idag – inte minst av oss på Stampen Media – anpassas noggrannt efter förutsättningarna som digitala och sociala medier medger. Dessa plattformar erbjuder utmärkta redskap för att mäta resultatet av en särskilt kampanj, vilket är mycket användbart för analys.
Tack vare mätverktygen i de digitala plattformarna kan man tydligt se vilka taktiker som fungerar bra och vilka som kan filas på ytterligare. Informationen ligger sedan till grund för arbetets fortsättning. Marknadsföring i form av reklamfilm är således inte längre något som produceras vid ett tillfälle och sedan sänds, exempelvis i tv, så länge som man bestämt. Det är en föränderlig process där marknadsföraren och företaget bakom kampanjen anpassar materialet efter resultaten.
Läs mer: Så når du bäst resultat med digital annonsering
På Stampen Media skapar vi reklamfilmer som engagerar och inspirerar. I nära samråd med dig tar vi fram material som fångar rätt känsla och attraherar målgruppen i varje enskild kampanj. Vårt team kan hjälpa dig med allt från interaktiv video och film till animerade produktioner.
Kontakta oss och berätta om vad du vill uppnå med din marknadsföring så sköter vi resten!
Fyll i vårt kontaktformulär eller ring oss på 031-80 94 09!