Stampen Media stor Vit logga
Redan 1944 blev Göteborgs-Posten Göteborgs största annonsmedium.
Sedan dess har vi alltid blickat mot framtiden. Om du vill nå ut med ditt företagsbudskap har du hamnat rätt.

- din ambition är vår drivkraft
Stampen / Titlar / Göteborgsposten

Göteborgs-Posten - din heltäckande mediepartner

Göteborgs-Posten har länge varit vår stads självklara annonseringsplattform. Det har inte ändrats.
Göteborgs-Postens når 216 580 varje dag i print, på webben och i vår e-Tidning. Det innebär att vi står för 47,6% av olika nyhetsmediers räckvidd i Göteborg varje dag. Vi är den självklara mediepartnern för dig som vill att ditt företag uppmärksammas av en köpstark målgrupp. Vi ser till att just den målgruppen du vill ska uppmärksamma dina annonser gör det. Som exempel är displayannonsering Göteborg ett utmärkt sätt att fånga dina potentiella kunders uppmärksamhet.

Vi är erbjuder fullservice inom digital marknadsföring och via Stampen Media har du hela Västra Götaland inom räckhåll. Är du redo?
Skapa en kampanjplan
Lästips!

GUIDE

Skapa en kampanjplan

Sammarbeta med en rådgivare – så här går det till
Hämta guiden

Annonsera i Göteborgs-Posten

Så här når vi din målgrupp

Tillsammans med våra erfarna medierådgivare tar vi fram en strategi som passar bäst för er.
För en lyckad annonseringskampanj samt övergripande förbättringar som hjälper dig bygga upp kännedomen om ditt varumärke arbetar vi som partners. Den digitala strategin i kombination men Print i våra tidningar kommer skapa vågor. Vi hoppas att dessa sprider sig uppåt i Göta Älv. Tillsammans löser vi det mesta,
Boka medierådgivning med våra lokala förmågor eller via vårt moderhus Stampen Media AB.

Oavsett hittar vi bästa lösningen för dig.
Din fullständiga guide för Stampen Media
-print och digital

Räckvidd:

Total räckvidd
0%
Läsare
0
Källa: Orvesto Konsument, helår 2022. Avser ett införande i print och en daglig aktivitet i de digitala kanalerna.
Kampanjguide inför annonsering på stampen
Lästips!

GUIDE

Din fullständiga kampanjguide

Papperstidning, nyhetssajt eller sociala medier – vilka kanaler ska du prioritera?
Hämta guiden

Medierådgivning

Medierådgivning i Sveriges toppklass

Vår erfarenhet med nya tillskott av duktiga digitala marknadsförare arbetar tillsammans med dig vi fram en kommunikationsmodell skräddarsydd efter era företagsmål.
Under våra tjänster finner ni de områden inom annonsering och marknadsföring, både i tryck och digitalt, som våra rådgivare är experter på.

Våra kunder

Tack för ert förtroende!

Det är tack vara alla företag som i över hundra år har valt oss som annonsör vi fortfarande växer. Vi får flera läsare varje år och vi är stolta över att kunna erbjuda trovärdig kvalitetsjournalistik rapporterat av orädda journalister. Utan våra företagspartnershade detta inte varit möjligt. Tack för att ni bidragit och fortsätter bidra till vårt samhälles förbättring.

Oslagbar köpkraft via GP och  Stampen Media

Känn köpkraften i Västsverige!

Känner du att du vill att ditt företag syns i varenda kommun i Västra Götaland, är Stampen Media och GP den enda mediepartnern som kan få din dröm att besannas. Jamför köpkraften, ta ditt besult och vi är med dig tills du nått ditt mål.
Jämför köpkraften

Skapa och boka din annons själv

Självserviceverktyg

I verktyget Annonsstudio kan du snabbt och smidigt skapa din företagsannons. Välj de datum du vill att annonsen ska synas under, sedan storlek och design. Inom ett par minuter kan du granska din färdiga annons. Tveka inte att kontakta en medierådgivare om du önskar få hjälp eller tips för ökad synlighet.

För dig som bokar annonser för kyrkornas predikoturer, Evenemangssaktuellt eller Föreningsaktuellt gör ni även det via vår smidiga annonssudio.
Till Annonsstudio

Med en enorm räckvidd fångar vi din målgrupp

Annonsformat som passar alla

Göteborgs-Posten läses i hela riket. Mixa mellan målgruppsspecifik annonsering och digitala marknadsföringstjänster och vi banar vägen för framgång- Kontakta din lokala medierådgivare för den bästa lösningen för ditt fötretagsmål.

Fördelning:

Villa/Radhus
0
%
Hyreslägenhet
0
%
Bostadsrätt
0
%
Jordbruksboende
0
%
Källa: Orvesto Konsument, helår 2022.

Räckvidd:

0
16-19 år
 
19%
20-29 år
 
26%
30-39 år
 
32%
40-49 år
 
41%
50-59 år
 
53%
60-69 år
 
59%
70-80 år
 
65%

Medierådgivning och kampanjmål

Ni kontaktar en av våra erfarna medierådgivare och bokar ett uppstartsmöte. Under mötet kommer ni överens om vilket kampanjmål ni vill satsa på.

Målgruppen och var de finns

Att rikta sig mot rätt målgrupp på rätt sätt är en konst. Tillsammans tar vi fram den bästa strategin för att nå ut.

Startdatum och budgetöversikt

I detta stadiet sätter vi ett startdatum för när era annonser / kampanjer ska rullas ut. Vi diskuterar budget och kommer med rekommendationer för lösningen som passar bäst. 

Skräddarsydda kampanjer

När målgruppen är identifierad tar vi tillsammans fram annonsmaterial. Vi erbjuder flera smarta sätt att nå ut till potentiella kunder. Som er mediepartner ser vi till att hitta den bästa lösningen för ert företag.

Finslipning, lansering och resultat

Innan det är dags att gå live, granskar vi och finslipar detaljer. När vi är live analyserar vi kampanjerna efter en tid och optimerar dem för att försäkra en hög konverteringsgrad!

Framtidens marknadsföringsbyrå

Om Göteborgs-Posten

"
Vi vill vara en ’one-stop-shop’ för våra kunder. Vi vill att de ska känna sig trygga med oss och slippa krångel med olika konsulter. Under de senaste åren bytt grunder för verksamhet och kan idag, förutom i våra egna kanaler, erbjuda hela den digitala portföljen som drivs av marknaden.
Våra kunder får hjälp med behovsanalyser för att se vilka utmaningar de står inför. Genom ett tydligt och organiserat sätt tar vi fram en kommunikationsmodell unik för varje företag. Vi bygger webbsajter och fyller dem copy och bilder, vi hjälper till att starta upp e-handelsbutiker efter designönskemål. Givetvis arbetar vi med sökordsoptimering för att Google ska nosa upp den nya sajten. Mixa detta med annonser i print, digitala kanaler och chanserna för att våra kunder ska nå sina företagsmål ökar markant.
Stampen har tagit klivet in i den digitala sfären med stark kraft. Vi siffror och statistik kan vi visa vad som ger resultat: våra egna digitala kanaler når alla åldrar (majoritet ligger mellan 25-50 år) och vårt medieslag ger i snitt 1,9 gånger investeringen tillbaka.
– Anna Bengtsson, Försäljningsdirektör Stampen Media 

Display, native & printannonsering

Digitala annonser

Mätbarhet
En digital annons ger dig möjlighet att välja ut och nå just din målgrupp med ditt budskap. Resultatet är lätt att mäta och vad som bör mätas avgörs av vilka mål du har med din annonsering. Nyhetsmedierna har blivit än mer effektiva kanaler under Covid -19 tack vare påskyndad digitalisering. Våra annonslösningar innefattar allt från artiklar, native till Some och videoformat. Få koll på våra olika digitala lösningar och priser i Priser och Format nedan.

Printformat 

Driver flest konverteringar
Annonser i nyhetstidningar har visats sig vara det effektivaste annonsformatet mot rätt målgrupp. Det är kanske inte konstigt eftersom vi med en tidning i handen inte blir distraherade av rörliga element. Dessutom är läsare av nyhetsmedia en köpstark målgrupp i sig. Få koll på hur våra olika printlösningar ser ut och se priser i Format och Priser nedan.
Ladda ned format och priser
Ladda ned modulkarta som pdf
Stående kvartsida
Liggande halvsida
Liggande åttondel
Native
Panorma mega
Helsida mobil
Panorama mobil
Mobil mega
Liggande kvartsida
Liggande åttondel

Vi är Göteborgs-Posten

Dina lokala medierådgivare

Medierådgivare
  • Alla
  • Hallands Nyheter (8)
  • Nya Varbergsposten (7)
  • Bohusläningen (6)
  • Göteborgs-posten (6)
  • Kungsbacka-Posten (5)
  • ST-tidningen (5)
  • Strömstads Tidning (5)
  • Alingsås Tidning (4)
  • alingsåskuriren (4)
  • Lerums Tidning (4)
  • Mölndals-Posten (4)
  • Partille Tidning (4)
  • ttela (3)
  • Hallandsposten (2)
goteborgs-postenharryda-postenmedieradgivaremedieradgivare-forsaljningmolndals-postenpartille-tidning
Albert Martin
Medierådgivare/Försäljning
0709-85 72 98
albert.martin@gp.se
goteborgs-postenmedieradgivaremedieradgivare-forsaljningmolndals-postenpartille-tidning
David Lindstrand
Medierådgivare/Försäljning
0734-40 82 12
david.lindstrand@gp.se
goteborgs-postenmark-posten
Fredrik Ljungqvist
Medierådgivare/Försäljning
0768-72 31 80
fredrik.ljungqvist@stampen.com
digital-strateggoteborgs-postenharryda-postenmark-postenmolndals-postenpartille-tidning
Rebecka Berlin
Digital strateg
0733-39 06 90
rebecka.berlin@stampen.com
alingsas-tidningalingsaskurirenforsaljningchefgoteborgs-postenlerums-tidningmolndals-postenpartille-tidningstampen-media
Fredrik Oredsson
Försäljningschef
0322-668314
fredrik.oredsson@stampen.com
linkedin facebook pinterest youtube rss twitter instagram facebook-blank rss-blank linkedin-blank pinterest youtube twitter instagram