När annonsen blir en upplevelse – SOVA om kraften i bilagor

Genom nära dialog, lokala bilagor och kreativa lösningar skapas marknadsföring som verkligen träffar rätt målgrupp.

Som marknadschef på SOVA vet Linda Ahnfeldt vikten av att bygga starka relationer – både med kunder och mediepartners. Under sina fem år på företaget har hon, tillsammans med Stampen Media, utvecklat ett nära och långsiktigt samarbete som kombinerar teknik, kreativitet och förtroende. Resultatet? Mer flexibla kampanjer, effektivare uppföljning och kommunikation som verkligen engagerar.

Ett samarbete som utvecklats över tid

Linda är marknadschef på SOVA sedan fem år tillbaka. Med en lång bakgrund inom marknadsföring, från livsmedel till kosmetika och handelshus har hon en bred erfarenhet av att nå ut till olika målgrupper. Hon beskriver sig själv som “gråhårig av erfarenhet”, och har en tydlig filosofi: att bygga nära relationer med sina mediepartners är avgörande för att lyckas.

– När vi inledde vårt samarbete med Stampen Media fanns det några tekniska hinder att övervinna – bland annat i hur köp- och säljsidorna i de programmatiska system vi använder hade svårt att prata med varandra. Vilket gjorde det svårt att följa upp statistik på kampanjer. Här har Pontus Rosenhoff, Lindas kontakt och Key Account Manager på Stampen Media, hjälpt till att checka av punkter som legat på önskelistan i flera år. Det har lett till ett mer flexibelt och fungerande samarbete, berättar Linda.

Pontus Rosenhoff
Key Account Manager på Stampen Media

Närhet och direktkontakt skapar värde

Linda är tydlig med att hon föredrar direktkontakt med mediepartners framför att gå via mediebyråer. Hon menar att det ger en bättre förståelse för affären och möjliggör snabbare och mer relevanta insatser. Samarbetet med Pontus och Henric Wallin, Programmatic Solutions Manager på Stampen Media, beskrivs som nära och konstruktivt, där man tillsammans utvärderar kampanjer och hittar lösningar.

– Vi jobbar väldigt tätt, säger Linda, och lyfter fram att det är just relationen som gör skillnad.

Henric Wallin
Programmatic Solutions Manager på Stampen Media

Bilagor med engagemang och personlighet

Linda lyfter särskilt e-tidningen och bilagorna som en kanal med stort värde. Hon ser att de ger möjlighet att nå en redan intresserad målgrupp i ett relevant sammanhang – något som gör kommunikationen mer effektiv.

”En kontakt är inte bara en kontakt – det handlar om kvaliteten på engagemanget.”

Hon ser också att bilagorna ger möjlighet att leka med copy och skapa minnesvärda intryck. Det är ett format där man kan vara kreativ och samtidigt nå ut med ett tydligt budskap.

Därför fortsätter SOVA att satsa på bilagor

För Linda handlar annonsering i bilagor om att nå rätt målgrupp i rätt kontext. Hon ser bilagorna som ett forum där läsaren är engagerad och mottaglig, vilket gör att budskapet får större genomslag. Även om utvärderingen av vissa bilagor fortfarande pågår, är hon övertygad om att formatet har stor potential. “Kontextuellt anpassade budskap får ett högre uppmärksamhetsvärde när de placeras i medier där mottagaren har längre uppmärksamhetstid.” avslutar hon.

Så här säger kunden

– Vi jobbar väldigt tätt, säger Linda, och lyfter fram att det är just relationen som gör skillnad.

Linda Ahnfeldt

Marknadschef
Nyfiken på våra bilagor?

Låt oss hjälpa dig nå ut i rätt bilaga

Kontakta oss för rådgivning idag

Inspireras av fler kundcase