Stampen Media stor Vit logga

Publicerat: 2022-10-28

Optiker Liljelood valde riktad annonsering via AdMarket 

Såhär behöll Optiker Lijlelood sin position gentemot de stora optikerkedjorna online, samtidigt som de lyckades nå nya målgrupper, utan någon justering av deras marknadsföringsbudget.

Sedan starten 2014 har Bostad&Co gått sin egen väg och byggt ett starkt varumärke med hjälp av rätt mediemix och mycket magkänsla.
– Vi har samarbetat med Hallandsposten sedan starten. Printannonserna passar vår produkt väldigt bra. Vi har ett stort engagemang och vill i första hand hjälpa våra kunder att hitta hem att trivas i, säger Jessika.

Bostad&Co förmedlar såväl privatbostäder som kommersiella lokaler och syns i Hallandsposten med nya objekt i stort sett varje vecka.

– Vi har samarbetat med Hallandsposten sedan starten. Printannonserna passar vår produkt väldigt bra. Vi har ett stort engagemang och vill i första hand hjälpa våra kunder att hitta hem att trivas i, säger Jessika.

Att välja rätt marknadsföringsstrategi och lyckas tränga igenom i mediebruset är inte enkelt. Bostad&Co har hittat sin mix genom att kombinera annonsering i print med digital närvaro och en stor portion nätverkande.

– Vi tror att det är viktigt att synas på olika sätt. Våra mäklare har varit i branschen i mer än 15 år och kan den lokala marknaden. Att de tar en lunch på stan eller ringer en kund när det rätta huset dyker upp och på så sätt bygger relationer, det är en jätteviktig del i vår marknadsföring och ett komplement till annonseringen, förklarar Jessika.

Varje vecka har hon kontakt med Emil Henberg, som är medierådgivare på Mediehuset Hallandsposten, och stämmer av.

– Våra dagar är ganska intensiva, så det är tacksamt att ha någon som ser till att det finns ett annonsutrymme bokat för oss. Jag har hela tiden en dialog med Emil. Behöver vi en större eller mindre annons någon vecka så löser han det, säger Jessika. Att hänga med i samtiden, synas lokalt och ha koll på nya produkter är viktigt för Bostad&Co.

– Emil håller oss uppdaterade om nyheter och tipsar om annonsplatser som kan passa. Jag går på magkänslan och köper inget som inte funkar på mig själv, säger Jessika och fortsätter:

– Vi är jättenöjda med våra print annonser. Jag får ofta höra att vi syns överallt, så uppenbarligen når vi fram med det vi gör.

Läs mer kundcase

Gå till Kunskapsbanken
linkedin facebook pinterest youtube rss twitter instagram facebook-blank rss-blank linkedin-blank pinterest youtube twitter instagram