Fair Media International AB arrangerar fastighetsmässor i norden för köp av bostäder utomlands. Efter vad som skulle kunna beskrivas som två år av stiltje i fastighetsbranschen världen över, var det under våren 2022 äntligen dags att anordna mässor i Göteborg, Stockholm och Malmö. För att få vind i seglen tog Fair Media hjälp av oss för att ta fram en annonsstrategi för att locka dit både utställare och köpare.
Målgrupp köpare
- Kvinnor och män 35+
- Boendes i Stockholm, Malmö och Göteborg med tio mils omnejd
- Aktivt intresserade av boende utomlands
Utmaning och lösning
Fair Media International AB arbetar enbart med specialmässor. Det innebar att vi behövde skapa målgruppsspecifika annonser. För att vara säkra på att nå så många som möjligt adderade vi Google Ads tillsammans med annonsering i GP och sociala medier. Google Ads var pusselbiten som knöt samman tidningsannonseringen och annonseringen i sociala medier. Vi kunde nå ut till fler personer som aktivt sökte att köpa hus utomlands.
Mediemixens utformning
- Printannonsering i GP: förstasidan del 1, sida 3 samt halvsidor.
- GP.se: Takeover, Panorama, outsider
- Google Ads
- Facebook- och Instagramannonsering
Summeringen av vårt arbete
- Över 4500 besökare kom till Göteborgsmässan (lika många som rekordåret 2018)
- Kampanjen på sociala medier fick över en halv miljon visningar och uppnådde en räckvidd på 136 000 unika personer
- Hela 15% CTR för deras Google Ads-annonser i Göteborg (1493 klick)
- Succé med nöjda utställare och besökare i både Stoholm och Göteborg