Utegolv i Trollhättan är den lokala återförsäljaren av Kress kabelfria robotgräsklippare. Kress klarar betydligt mycket mer än konkurrenterna när det kommer till satellitskugga och hinder tack vare teknik som gör att deras produkter kan ta sig fram där andra varianter på kabelfria gräsklippare saknar täckning.
Vad är uppdraget?
Stärka varumärkeskännedomen för både Utegolv i Trollhättan och Kress i en co-brandad kampanj. Lyfta styrkan i produkten samt fördelen av att inhandla den från Utegolv.
Mål med kampanjen:
Öka trovärdigheten för varumärket och dess produkter. Kress och deras kabelfria robotgräsklippare ska bli ”top of mind” bland potentiella kunder som vill hitta ett effektivt sätt att vårda gräsmattan.
Varumärkesbyggande kampanj med produkt i fokus. Viktigt här är en långsiktighet i kampanjen, för att bygga relation till varumärket och produkten hos mottagaren.
Vad gör vi?
Vi använder flera medier. Vi inledde med en native-annons byggd på en nöjd kunds berättelse. Här var syftet att läsarna i en trovärdig kontext ska kunna relatera till den nöjda kunden och lättare ta till sig vilka fördelar Kress robotgräsklippare erbjuder. Därefter satte vi igång med geostyrda display-annonser och annons i tidning. Denna kampanj pågår till och med juni 2024.
Annonsering på flera olika sätt på olika plattformar stärker effekten och ökar på så sätt mottagarens uppmärksamhetsspann.
Kampanjens utseende i rörligt format och i print
Rörligt format
Känslan som ska infinna sig hos mottagaren är att de som kunder kan vara trygga i sin övergång till kabelfri och obemannad klippning via Utegolv. Vi har gjort rörliga display-annonser av videomaterial från Kress som visar robotgräsklipparen i sin naturliga miljö och kombinerat detta med innehåll som visar den revolutionerande tekniken. Rubrikerna och innehåll är noggrant anpassat efter Utegolvs olika målgrupper. Målgrupper: Företag, män och kvinnor
- Företag
Vi vill få företag att inse hur kostnadseffektivt och enkelt det kan vara att låta Kress ta hand om gräsmattan som tillhör verksamheten, i stället för en anställd.
- Män
Fokus på den revolutionerande tekniken och dess effekter.
- Kvinnor
Här säger vi: Se till att det blir gjort. Detta innefattar både att gräset alltid blir klippt och att Kress produkter blir smidigt installerade av Utegolv.
Printformat
Print-annonserna hänger ihop med display-annonserna och vi använder liknande rubriker och bildspråk.
Så här säger kunden:
”Redan under den första månaden av kampanjen har försäljningen gått över förväntan. Vi såg en stor effekt redan med den inledande nativeartikeln och när vi i den fortsatta annonseringen lyfte vår stora demodag gav även det resultat. Det kom över 80 personer! När de kalla nätterna med frost var över blev vi fullkomligt nedringda så nu vill vi ha fler annonser där vi trycker på installerat och klart. Vi är jättenöjda!”
Andreij Rihu, butikschef Utegolv i Trollhättan
Ta reda på hur du kan stärka ditt varumärke
Boka en medeirådgivning för att komma igång